Categoria  A – MOTO

– Criteriu de vârstă este de la 24 ani, sau, de la 20 ani împliniți, dar cu o experiență de minim 2 ani de cat. A2

Categoria A2 – MOTO

– Vârsta minimă este 18 ani

Acte necesare la înscriere:

– Buletin/Carte de identitate valabilă (eventual viză flotant, dacă este cazul), carnet de conducere (dacă este cazul)

– Cazier judiciar, valabil 6 luni (temporar se acceptă: declarație pe proprie răspundere – completată la sediul școlii)

– Analize medicale specifice, cu mențiunea apt de a conduce vehicule, de la un centru medical autorizat (valabile pentru 1 an)

– Aviz psihologic cu mențiunea apt de a conduce vehicule de la un centru medical autorizat (valabil pentru 1 an)

  
Școlarizarea constă în:
  • pregătire teoretică și legislație 24 ore.
  • pregătire practică 26 ore de conducere în Poligon și oraș pe o distanță minimă de 60 Km
  • un elev / o motocicletă / un instructor / o oră (50min.)
  • Conform reglementărilor, în cat. A se încadrează motocicleta fără ataş, a cărei masă este mai mare de 175 kg, cu o putere a motorului de cel puţin 50 kw, iar acţionată fiind de un motor cu ardere internă, are capacitatea cilindrică a motorului de cel puţin 595 cmc.

 

Conform reglementărilor, în cat. A2 se află motocicleta fără ataş, cu o putere a motorului aflată între 20 și 35 KW având raportul putere/greutate mai mic de 0,2 KW/Kg, și cel puțin 395 cmc capacitatea motorului cu ardere internă.

  • Conform reglementărilor, în cat. A2 se află motocicleta fără ataş, cu o putere a motorului aflată între 20 și 35 KW având raportul putere/greutate mai mic de 0,2 KW/Kg, și cel puțin 395 cmc capacitatea motorului cu ardere internă.

  

  Școlarizarea constă în:
  • pregătire teoretică și legislație 24 ore.
  • pregătire practică 26 ore de conducere în Poligon și oraș pe o distanță minimă de 60 Km
  • un elev / o motocicletă / un instructor / o oră (50min.) 
  •   Cat. A+  MOTO
  • Fără a fi cu totul originali în acest program de pregătire, am introdus, ajustat și integrat pe lângă programa școlară specifică cat. A și A2 – cerute de legislația română – elemente de pregătire avansată, care se găsesc în programele de pregătire similare din țări cu comunități moto cu tradiție.
  • Dezvoltarea îndemânării, încrederii și a siguranței în conducerea motocicletei este scopul principal al acestui curs. 
  • Cursul este adaptat nivelului fiecărui cursant; se desfășoară 1-1-1, un elev – un instructor – o motocicletă; astfel la final, pe lângă succesul garantat în obținerea permisului, satisfacția efortului făcut va fi maximă.
  • Accentul intensiv și original al cursului este pus pe:
    1. elemente complexe de îndemânare la viteze mici și în spații înguste 
    2. controlul frânării în orice situație
    3. elementele de siguranță a circulației
    4. tactică rutieră
    5. strategie de conducere în trafic
    6. conducere în grup și cu pasager
  • Experiența personală a instructorilor, măsurată în numărul kilometrilor parcurși, numărul elevilor școlarizați, precum și a cursurilor de perfecționare efectuate în SUA, și România, fac ca acest program să fie cea mai potrivită alegere pentru a învăța tainele motociclismului.
  • Vârsta minimă la înscriere este 23 ani și 9 luni, examenul se dă după împlinirea a 24 ani ; sau, de la 20 ani împliniți, dar cu o experiență de minim 2 ani de categ. A2

 

  Școlarizarea constă în:
  • pregătire teoretică și legislație 24 ore.
  • pregătire practică 30 ore de conducere în Poligon și oraș pe o distanță minimă de 100 Km.
  • prioritate la programarea pregătirii practice

  Examenul cat. A, A2 – MOTO

  • O proba teoretică şi o probă practică combinată în Poligon și în oraș (pe traseu). 
  • Proba teoretică se susţine pe calculator şi constă în rezolvarea cu succes a unui chestionar de cunoaştere a legislației și a regulilor de circulaţie ce conţine 20 de întrebări. Timpul alocat rezolvării chestionarului este de 20 de minute. Pentru a promova examenul teoretic sunt necesare minimum 17 răspunsuri corecte.
  • Prima parte a probei practice constă în efectuarea unor manevre într-o anumită succesiune în poligon și într-un anumit interval de timp. În partea a doua a examinării practice, candidatul urmărește un anumit traseu în trafic (oraș), indicat de către agentul examinator aflat într-un vehicul urmăritor. Candidatul trebuie să respecte legislația, regulile circulației rutiere pe drumurile publice și ale conducerii preventive, pentru a fi considerat promovat.